четвер, 25 лютого 2016 р.

ДЕНЬ П'ЯТИЙ. ЧЕТВЕР.

   Ще до початку роботи ми трошки обговорили відношення адміністрації різних шкіл до  вчительського одягу, поділилися, так сказати, досвідом, особливо про джинси та брюки.

    День зазвичай розпочався зі звіту. На сьогодні черговими звітувати були я та Леся. Дякую їй гарно за підготовлений звіт. Реально крута робота.
   Далі ми обговорили питання - чому нас не зупиняли під час підготовки останнього завдання - хоча часові межі були 40 хвилин. Ми повинні теж давати своїм учням час, якщо ми бачимо, що процес роботи насправді йде.
     Для розминки сьогодні було використано speed dating game. Учасники сідають обличчям одне до одного в колі та за сигналом учителя (ведучого) обговорюють питання, яке він зачитує. Знову за сигналом  два кола рухаються у протилежних напрямках і наступне питання обговорюють в інших парах. Після обговорення  ми кожен записали найкращі ідеї, які ми почули від колег. Під час розминки Олеся використовувала різні види сигналів - дзвіночок, плескання в долоні,  спів пісні, вимикання світла...                  
    По ходу ми обговорили питання проте, яка саме відстань повинна бути між вчителем та учнем, щоб бути до нього дружнім, але не бути до нього дуже близьким. Андрій висловив думку, що все-таки потрібно зустрічатися з учнями хоча б іноді у неформальній обстановці, тому що діти потребують уваги вчителя.
  Наступне завдання - ми згрупувалися за кольоровими скрепками і зробили brainsorming стосовно classroom management. 
    


 Після презентації  ми порівняли свої ідеї з тими, що пропонуються автором. та обговорили питання відмінності brainstorming та eleciting. Переше поняття передбачає одне слово або фраза на дану тему, асоціація. Інше - це засіб перевірки знань учнів за допомогою питань, частіше з підказкою.
      Наступні теми для обговорення - це розташування парт у класі, та те, як воно впливає (чи не впливає) на навчальний процес, як ми створюємо rapport, скільчи часу на уроці повинен говорити вчитель, а скільки учень, про використання рідної мови на уроці.
 

Дуже мені сподобався цікавий вид групування - за стрічками - кожен береться за кінець, і хто з ким захопив кінці однієї стрічки - той і пара.
 Так ми у парах обговорили різні види привернення уваги учнів на уроці, поділилися досвідом, хто і що використовує.




Потім обговорили різні фрази учителя стосовно індикації ними чи то початку чи то закінчення виду діяльності.
Після цього ми переглянули цікавий ролик про використання інших прийомів для привернення уваги учнів.
   Наступне завдання - обговорення у групах, які елементи classroom management ми можемо контролювати, які вчителі (наприклад, тепм уроку, види діяльності, дисципліну, час), а які - ні (наприклад, погоду, природні здібності, зовнішній шум і т.д.). Обговоривши запропоновані нам елементи, ми тут же виконали творче завдання і додали свої елементи. Мета цього завдання - вміти ідентифікувати як контрольовані так і неконтрольовані елементи уроку та працювати над ними.

 Також ми опрацювали різні прийоми, які вчитель використовує на уроці та проаналізували їх, чи вони корисні чи ні, та в якій мірі.




Наступним цікавим видом роботи було завдання написати, які можливі ситуації можеть бути на уроках у групах - потім ми обмінялися листками та кожна група мала написати шляхи вирішення цих ситуацій.





Знову відбулася перебудова груп - на цей раз за прийомом  "питання - відповідь". Завдання було трошки важке - бо відповіді та питання містили ідіоми. Але Олеся допомогла деяким парам знайтися...За підручниками ми повинні були прочитати ситуації, та записати можливі причини їх виникнення та можливі шляхи їх вирішення. Потім ми це ж обговорили у великій групі та додали свої ідеї.
     І творче завдання першої половини дня - це обговорення ситуації у трійках та її розіграш.








Друга половина дня розпочалася з теми "Розуміння мови вчителя". Метою теми було навчитися розрізняти функції мови учителя, модифікувати мову вчителя на  доступну для учнів та навчитися складати concept-checking запитання.
    Отже, ми освіжили в памяті функції мови вчителя та зєднали різні фрази, які ми вживаємо у повсякденному житті з їхніми функціями, а саме - чи це похвала, чи інструкція, чи перефразування, чи підказка і т.д.
     
    Далі ми грали у гру "Simon says" та визначали мету цієї гри з учнями у класі.

Наступним завданням було визначити, що ж таке elicitation  (це отримання інформації від учнів шляхом запитань та підказок) та яка його мета. Всі ідеї, для чого нам це потрібно, ми записали на дошці.


Наступне завдання було практичним. Ми працювали з посібником від інституту "Teaching speaking" . У парах ми обирали завдання з книги з описом виду діяльності та повинні були цей опис перефразувати у інструкції, чіткі та зрозумілі для учнів.







      Наступним, і, на мою думку, найважчим завданням  - це завдання вміти до ситуації, до твердження скласти concept-checking запитання. Як кажуть наші дівчата, it's a little bit puzzling.
Спочатку ми працювали з твердженнями і за зразком складали такі запитання. Це виявилося трохи важко. Тоді ми разом визначили, як це робити, які слова є ключовими у твердженні. Потім у двох групах  ми складали план, як  і якими засобами ми будемо імплементувати це в життя. Скажу чесно, прийшлося користуватися і коректором навіть...



Ось що з цього вийшло...
 Далі ми переглядали відео з вчительської правтики та аналізували його.
І завершився день побажаннями на вечір - у нас вийшла "кулінарна" тема - всі зупинилися на тому, що хтось буде готувати те-то і те-то,хтось буде чекати, щоб йому приготували, хтось збирав сили для готування на наступний тиждень. а хтось буде на дієті...


Ось так на веселій ноті у нас завершився сьогоднішній день.

Немає коментарів:

Дописати коментар