вівторок, 23 лютого 2016 р.

ДЕНЬ ТРЕТІЙ. ВІВТОРОК.

День розпочався зі звіту про попередній день - що ми робили, як ми себе почували, яка була мені тих чи інших видів діяльності та наші коментарі.
    На розминку Олеся запропонувала такий вид діяльності - кожен учасник записав на листочку запитання, ці листочки складалися та клалися у коробочку. Далі  кожен учасник витягав питання, зачитував його, намагався впізнати, чиє воно та давали на нього відповідь. Було весело. Старалися відгадувати за почерком, дивитися, хто якою ручкою писав - чорною чи синьою. чи олівцем. Я витягла своє питання, яке, до речі, витягала останньою, - воно чекало на мене. Запитання були різні - більше про роботу, зміни у житті, найщасливіший день. Моє питання було про кількість дітей. Ми нарахували, що у нашій групі всього 22 дітей. Ще додатково Олеся запропонувала  порахувати кількість років нашого стажу - вийшло всього 221 рік.
    Темою сьогоднішнього заняття було планування уроку. Ніби, здається, ми все про нього знаємо, пропрацювавши стільки років, але ні - нас чекало багато сюрпризів - як теоретичних так і практичних.
    Спочатку ми працювали в групах (утворених за кольоровими зірочками). Завдання було підібрати слова. які би асоціювалися з планом уроку, водночас записати, ніби акровірш з ключовим словом LESSONPLAN. 







   Після  цього ми опрацювали  діаграму з ключовим питанням - навіщо писати план уроку . Ми повинні були подати ідеї - як він діє, в чому він допомагає, що він робить, що він забезпечує. Що приємно - що працюючи в групах чуєш від колег масу різних ідей, і голова зразу починає працювати у потрібному напрямку. І, хочу сказати стосовно чи цього дня роботи, чи інших - до кожного завдання ніби є приклади відповідей, поданих авторами посібника - але ми, українські вчителі, маємо свої ідеї - не гірші, а навіть іноді й кращі для вирішення тих чи інших питань.



   Далі у нас було завдання обговорити необхідні складові хорошого уроку із запропонованих та викреслити ті, з якими ми не згідні. Всі разом дійшли згоди, що виправлення всіх абсолютно помилок і є такою складовою. Багато інших інгредієнтів хорошого уроку знову ж таки було запропоновано нашими креативними учителями.
    Після цього ми опрацювали компоненти планування та зєднали можливі запитання з даними компонентами - що стосується учнів, що мети, що classroom management, що ресурсів, а що ходу уроку.

Далі ми отримали завдання написали етапи уроку так як ми це розуміємо та знаємо на даний момент. Кожна група презентувала свою роботу. Тоді Олеся обєднала свої роботи в одну, вибравши ті елементи, які були присутні у кожнній груповій роботі. Ось презентація груп:

                                          

    Склавши загальний план уроку, ми обговорили, які у нас пункти відсутні зазвичай. Це і class profile, у якому мало би бути враховано і кількість учнів, їхній gender, рівень і т.д. Також, така річ, як anticipated problems теж у нас, поки що не включається до  плану уроку (у письмовому вигляді). Було згадано і про додаткові ресурси для учня після домашнього завдання для independent  learning. 
   Коли дійшло до визначення  різниці між aims, objectives, purpose and outcomes ми знову попрацювали в групах, щоб дати визначення кожному терміну, і дійшли до своїх формулювань, проте Олеся дала нам гарне пояснення з прикладом про своє хобі. Aims - це те, що ми маємо розвивати чи навчитися. - наприклад, я хочу навчитися готувати. Objectives - що я для цього повинна зробити - прочитати книги з різними рецептами. Outcomes - це результати, отримані, - тобто. смачні страви. A purpose цього всього - це чому я це роблю - щоб бути хорошою дружиною у майбутньому, наприклад. 
    Кожна мета  повинна відповідати абревіатурі SMART - тобто бути специфічною, мати певну міру, бути в межах досягнення. бути відповідною до теми, віку, та мати часові рамки для досягнення.
   І далі ми виконували практичне завдання. а саме: у групах обирали підручник, вид діяльності та складали до нього outcomes- що учень має вміти робити на кінець уроку.













Наступним завданням було було придумати і записати свої поради до плану уроку. працювали теж у групах.  Серед цікавих ідей були  ідеї - робити план уроку зручним для себе, а не для начальства, вдосконалювати їх, а потім ділитися та обмінюватися ними з іншими, звикнути до того, що це - необхідність. а не примус, враховувати інтереси та потреби учнів та ін...



 Презентація кожною групою Tips for lesson planning.
    Друга половина дня розпочалася з mingling, де кожен учасник ще раз висловився з приводу корисності плану уроку. Далі ми ознайомилися з різними моделями уроків - такими як PPP (presentation, practice, production), TTT (teach, test, teach), and TBL (task-dased learning).  Зазвичай, в Україні ми маємо тип РРР, а в Америці переважає ТТТ. З нами у групі є колега, яка працювала за кордоном і розповідає нам багато цікавих речей про те, як це (планування, оцінювання, відношення до вчителя з боку адміністрації) відбувається там, де нас нема...
    Ознайомившись з даними моделями, ми виконали практичну роботу - поєднання опису з моделлю.







Наступне завдання - це обговорення навичок, яких ми навчаємо на уроці - які бувають receptive - аудіювання та читання та productive - говоріння і письмо та виконання практичної роботи - складання плану роботи для одного з типів навичок- рецептивного чи продуктивного. Знову ж таки, робота у групах - обрали підручник, тему, та підготували презентацію плану уроку.







Далі наступні практичні заняття - це перегляд відео викладання англійської мови, окремі види діяльності, які ми переглядали та аналізували - як поведінку учнів, так і поведінку вчителя, відношення до дітей, стиль презентації матеріалу, мовлення та ін.

 Також ми обговорили етапи уроку-проекту, заєнали визначення з поясненням та виконали швидку вправу - randomly названа людина розповідала про створений чи уявний проект згідно опрацьованих етапів.

По закінченні заняття ми всі разом попрацювали над прес-релізом про нашу роботу, і ось ТУТ можна прочитати про нас...

Немає коментарів:

Дописати коментар