середа, 27 січня 2016 р.

ЩОДЕННИК КОНКУРСУ. МАЙСТЕР-КЛАС.

    Шановні колеги! Ось і пройшов другий день нашого конкурсу. Сьогодні ми приймали участь у майстер-класах, які проводили наші колеги. Спала від 12 ночі до 5 ранку.  Поки дочекалася своєї черги, вже не хотілося  нікому нічого розказувати і показувати. Крім того вранці  спеціально для мене була прочитана лекція про те, що "не можна" мати своєї власної думки.  Питання: а як же толерантність, про яку ми говоримо, про терпимість до думки іншого? По-моєму я нікого не образила, не принизила, не назвала за прізвищами. Від цього настрій був теж трохи підіпсований. Тож результат всього разом вилився у вечірішніх протоколах, де я -найгірша. Так і заслужила! (Хоча мої колеги вважають, що це банальна помста за попередню публікацію).
Спочатку виставлю критерії, що оцінювалося.
1. Актуальність теми й змісту.
2. Оригінальність проведення майстер-класу (форма, методи, технічні засоби).
3. Методична доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного досвіду).
4. Успішне застосування у ході майстер-класу власних інноваційних освітніх розробок.
5. Застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів.
6. Доцільне та різноманітне застосування мультимедійних засобів.
7. Професійне спілкування (комунікація, взаємодія, взаєморозуміння) з аудиторією.
8. Ерудованість.
9. Педагогічний такт.
10. Дотримання часового регламенту.
Щодо мене - мені можна було поставити нуль за пункти 3 і 4. Бо нічого методично нового і нічого власного винайденого я не показувала. Я показала ті види діяльності, які можна було б застосувати з учнями у звичайній школі, на звичайних уроках, враховуючи їхні стилі навчальної діяльності. Малося на увазі те, що одні учні краще сприймають матеріал зорово, одні на слух, а інші - рухаючись. Тому я показала види, які є придатними для різнопланового учнівського колективу, так, щоб усім у навчальному процесі було цікаво. Також я показала використання Jeopardy games для підсумкових уроків. Ось мої презентації.





   Трохи пізніше викладу відео, як я цей майстер-клас давала в районі з вчителями.
 А тепер про те, що мені сподобалося, а що ні.  Перше питання - що ж це врешті-врешт таке - МАЙСТЕР КЛАС?
    Готуючись до конкурсу, я переглянула десь приблизно 50 різних майстер-класів,.І проведених вже цього року вчителями англійської мови з інших областей, і проведених російськими вчителями англійської мови, і вчителями з інших предметів. які минулого року були учасниками ІІІ етапу - з української мови, з правознавства. Так і не змогла уловити суті. У всіх все по різному. Навіть вчителі англійської мови проводили майстер-клас повністю на українській мові. Наприклад, ось ТУТ. І мені ця вчителька здалася авторитетною, тому що вона була разів 5 півфіналістом програми ТЕА а в 2002 році була фіналістом. (Відразу скажу - взяла до уваги останній вид роботи). Тому: може варто провести Майстер клас ПРО Майстер клас???
         А тепер про нас. Дійсно, у нас було три типи майстер-класу. Два майстер-класи були для професійного розвитку вчителів. Це майстер-клас "Questions and Questioning" та "Effective lesson planning". Обидві авторки прекрасно володіють мовою (я заздрю по-доброму, бо не маю де розвиватися у практичному мовленні).
     Отже, про "Questions and Questioning". Відразу відчувається робота тренера у British Council. Цього разу авторка прекрасно співпрацювала з аудиторією. Найбільше мені сподобалася робота з фотографією. Цікаво, захоплююче. Корисним для мене було і дізнатися про таксономію Блума і про типологію визначення запитань. Вважаю, що тут ми дійсно набули саме МЕТОДИЧНОГО досвіду. Мінуси - це звичайно ж часовий регламент (50 хв). І друга моя суб'єктивна думка ( і не тільки моя, бо про це говорили й інші конкурсанти) - це те, що все-таки у сільських школах буде дуже важко застосувати набутий теоретичний досвід на практиці з учнями.
       "Effective lesson planning" для мене все-таки корисніший для практичного застосування. Шкода за пряником, який десь загубився на період обідньої перерви.
Проте, я справді. щиро бажаю дівчатам успіху і подальшої перемоги. У них є гарний, багатий потенціал, щоб принести нашій області призове місце.
     Майстер клас про застосування методу "Шести капелюхів" був по-своєму оригінальний.Тут був присутній новий методичний досвід, на мою думку. Цікаві види роботи. Тема вибрана актуальна, але вона песимістична, трохи було незвично переключитися.  Цей майстер-клас назвати не уроком, а виховним заходом на патріотичну тему. ПРОТЕ - за критерій "ерудованість" я б тут поставила найвищий бал. Авторка настільки подала нам багато цікавої інформації з області літератури, живопису та кінематографу, що не неможливо було не відмітити. А про емоційність і вміння заохотити аудиторію я вже не кажу - не дивлячись на песимістичну тему.
       Наступна серія майстер-класів - це "уроки". До речі, мені досвічений методист, яка готувала минулого року на область вчителя з правознавства і він був переможцем, наголосила на тому, що майстер-клас і має бути 30-хвилинним уроком ніби з учнями.
     Отже, майстер-клас на екологічну тематику - на мою думку найструктурованіший, без відхилень на теорію, з гарними видами роботи, і корисними, що найголовніше, для використання у класі. Для мене всі види діяльності знайомі. Вчителька з приємним м'яким тембром голосу (що теж важливо для слухачів), гарно володіє мовою. Не запам'ятала, чи "учні" були оцінені.
       Другим для мене за структурованістю уроку йде майстер-клас про професії. Теж види діяльності стосуються однієї теми і плавно переходять одна в одну. Сподобалося визначення професій за типами prestigious/non-prestigious, well-paid, low-paid, up-to-date/out-of-date, потім порівняння своїх визначень з офіційними даними по Україні. "Учні" були належно оцінені.
      Проаналізувавши ці два майстер-класи, я розумію, що можливо треба було дати так, і в мене є матеріал, з яким я могла б це так дали, але....поїзд пішов.
       Наступним для мене є майстер клас про  англійську мову, де ми працювали з прислів'ями , виконували різні види діяльності, і рухові теж.  Види дільності мені теж всі знайомі. Вчителька теж приємна у спілкуванні. Особливе задоволення отримала від подарунка - прапора Британії. Щиро дякую.
       Майстер клас про "бджілок". Використано багато цікавих видів роботи. Сподобалася гра "Step game" . Я ще її не використовувала на своїх уроках. На мою думку, трохи забагато теоретичного матеріалу. Знайомими для мене були види про "Magic sack" і "Taste and guess". Видно, що вчителька теж готувалася до конкурсу і побувала там же ж, де і я. (Або я побувала там, де вона).
       Далі, майтер-клас про інтерактивну карту. Не знаю, до якого типу його віднести. Види діяльності для учнів, але це не у вигляді уроку. Вражає, яке матеріальне забезпечення для цього підготувала вчителька. (Ніби всі вчителі інші теж мали масу роздаткового матеріалу). Мені сподобалося, що вчителька теж багато розповідала цікавої інформації (тобто, мені подобається все те, в чому я слабша). Ще одним приємним для мене моментом було використання моєї роботи - презентації про письменників Буковини, яка знаходиться ось ТУТ. Дуже приємно стати комусь у пригоді. В результаті майстер-класу ми отримали гарний яскравий продукт.

    Майстер клас про "Travel agency" - щось типу рольової гри. Як тільки я побачила роздатковий матеріал, я відразу ж впізнала цей мастер клас. (Готуючись, я теж його бачила). Він знаходиться ось ТУТ. Проте, треба віддати належне, вчителька, по-перше все-таки провела майстер клас на англійській мові, по-друге,  провела з нами певні види діяльності, які можна перейняти для роботи з учнями. А це важливо. І, крім того, є такі люди, які це не бачили, і їм було цікаво. Тому - молодець!
       І останній майстер-клас - вчителька молодець, що вистояла до кінця. Це дуже психологічно важко. Чесно скажу, проект мені сподобався більше. Забагато тієї всієї теорії. Це було ніби вчора, а сьогодні я можу згадати лиш вид діяльності , де ми складали оповідання за предметами. Оце я можу перейняти для своїх учнів. І добре каже Франклін - involve me and I learn. От, де брала участь, те й запамятала. Але я списую це на в тому і пізній час. Тому не ображайтеся.
      Стосовно мого оцінювання - бачу, що дуже мало балів отримую від психолога. Видно збоку, що  щось зі мною не так. Хотілося б дійсно практичної поради - що змінити в поведінці, в голосі.
Ось і все на сьогодні. Чекаю на ваші коментарі.
P.S. Так як мене обрали в програму "Вчителі англійської мови-агенти змін", то я сподіваюся, що на тренінгах я здобуду теж багато досвіду, можливо буду мати нагоду і стимул покращити свій розмовний рівень, який дуже важливий для конкурсу.

На сайті департаменту освіти зявилися фото з наших майстер-класів. З негласного дозволу, вистявляю їх сюди. Дивлячись на фото відразу підіймається настрій і забуваються всілякі там бали.

Члени нашого вельмишановного журі:





Жеребкування


Майстер-клас Стасюк Марії



Майстер-клас Яківчик Олесі


Майстер-клас Скрипкару Лілії


Майстер-клас Білійчук Антоніни




Майстер-клас Криган Романи


Майстер-клас Сауткіної Оксани



Майстер-клас Смеречинської Катерини



   Майстер-клас Кери Наталії


  Майстер-клас Дрилінської Наталії





Майстер-клас Климчук Маріанни



   

Немає коментарів:

Дописати коментар