неділя, 28 липня 2019 р.

Американська початкова школа. Замальовки з досвіду.


В листопаді 2017 року я повернулася зі Сполучих Штатів зі стажування. Для тих, кому цікаво, я скажу, що  у Штати я потрапила абсолютно безкоштовно, разом з іншими трьома вчителями,  завдяки програмі ТЕА, перед тим, відповідно, пройшовши конкурсний відбір аплікаційних форм, іспит TOEFL та співбесіду в посольстві Америки. У Штатах я перебувала майже 7 тижнів. Окрім навчання в університеті  у нас була така собі практика field trip. Мене було призначено у middle school, але я дуже хотіла бачити, к саме проводяться уроки в початковій школі. І отримала таку можливість.  Коли я почала проходити курси для вчителів початкових класів на Едері, та побачила відео про те, яким має бути навчальний простір та про те, якими активностями мають займатися діти - я зрозуміла, що наша НУШ - це найсправжісінька американська школа. За майже два роки я відвідала 8 Едкемпів, на яких виступала і на вчительських сесіях і як експерт, де розповідала про те, що я там побачила, проте не вистачало часу на відео, яке я тут планую показати. Як співається у відомій пісні "Я вам не скажу про всю Одессу, вся Одесса очень велика..." то і я вам не розповім про всю Америку, а тільки про одне місто Ріно у штаті Невада.

Отже, перше, чим відрізняється американська класна кімната від української - це її розмір. Саме планування шкільної будівлі передбачає широкі і просторі класні кімнати, в яких легко можна розмістити і килимки і навчальні осередки. Кожен тип школи (початкова, середня, старша) має свою окрему будівлю. Якщо подивитися ззовні на початкову школу - то це 5 довгих сірих (або іншого кольору) бараків для кожної паралелі. Класна кімната має четверо дверей. Одні з них виходять на вулицю (так, через ці двері, діти "гуськом" ідуть, наприклад, на музичне заняття.) Другі двері ведуть в хол, а інші дві пари в сусідні класні кімнати. І хочу сказати, що двері можуть бути відчинені, урок проводитися, але ніхто нікому не заважає. Про це все детальніше - далі.

 Це школа, яка називається Corbett Elementary. Тут я провела тільки один день, який був днем обміну. Ми могли відвідати школу, яку хочемо замість своєї. Отже, ми з колегами обрали цю школу.


Ось така табличка біля школи.
Колега з Іраку біля вхідних дверей.
я у одній з класних кімнат

На підлозі у кімнатах різні килими. Цей - з картою світу.
На цьому відео ви можете побачити ці будівлі та величезну територію школи, всю заасфальтовану, де діти граються на перерві. У початковій школі (на відміну від середньої, про яку буде окремий пост) мені не дозволяли знімати, тому всі відео зняті "піратським" способом. Але я дотримуюсь тієї думки, що краще один рах побачити, ніж 100 разів почути.



Ось так учні переходять в іншу будівлю, наприклад, на урок музики.




Урок музики 5 клас
Урок музики був всього 30 хвилин. На ньому учні грали в різні музичні ігри. Наприклад "black snake" (на відео). Урок почався з того, що діти посідали на килимок. Вчитель запропонував дітям назвати музичні ігри, в які вони хотіли б пограти. За пропозиціями дітей написав на дошці список. Далі відбулося голосування за гру, в яку б хотіли пограти, АЛЕ з закритими очима. Учні всі закрили очі. Вчитель питає: якщо ви хочете пограти в таку-то гру - підніміть руку. Кількість голосів записував на дошці. (Ніхто не міг побачити, хто за яку гру голосує і просто підтримати друга, а кожен голосував дійсно за ту гру, яка йому подобається). В результаті, учні встигли пограти в три гри, які набрали найбільшу кількість голосів. Під час співу в грі робив зауваження, щоб не кричали, а співали. Також наголошував на техніку безпеки - не ховатися під музичними інструментами (гра вимагала хованки). Увагу учнів привертав ритмічними оплесками. 



Самий кабінет музики ось такий.



Піаніно на вигляд досить стареньке. Звертаю увагу на те, що підлога всюди застелена ось таким ковроліном  - в усіх класах.

Підручник з музики
А це -оснащення кабінету - різноманітні інструменти.






Все в стилі НУШ - полички з лоточками....



Урок природознавства 5 клас
 Підготовка до практичного експерименту на уроці природознавства. Учні вивчають гравітацію. Деякі з груп  учнів завершували постер про гравітацію. Всі явища, які вивчають, обовязково опрацьовують у групах як творче завдання.





Далі у групах була практична робота:  вони конструювали пристрій, який втримав би яйце в повітрі.  Повітряні кульки+ кошик або коробка, або паперова тарілка. Кодній групі вчителька дала сире яйце. Це яйце потрібно було підняти у повітря за допомогою конструкції. 






А от і перевірка експерименту. О 14.30.  всі разом виходять надвір, щоб випробувати свої пристрої. Три пятих класи разом зі своїми вчителями зібралися на подвірї разом зі своїми проектами. По черзі один з вчителів піднімає ці конструкції на дах школи і кидає вниз. Ті падають. Учні заглядають, чи яйце ціле чи розбилося. 
 Це - частина оцінювання проекту, проте, в ньому приймають участь всі учні 5 класу, які на паралелі. Подія супер! Зверніть увагу, скільки ентузіазму як у учнів так і у вчителів.




Урок математики у 5 класі.

Цей урок взагалі був для мене чимось дивним. Зараз я тут перепишу нотатки зі свого зошита, які я робила під час цього уроку і ви зрозумієте, чому він для мене був дивним.  Якщо наступна інформація не побудована логічно - вибачайте, це просто записи по ходу уроку.

Учні сиділи за столами по 4 (як у їдальні). Столи досить широкі. На кожному столі кошик, в якому дві баночки з ручками, олівцями і всім необхідним. Більшість дітей іспаномовних, але в школі розмовляють англійською.
9.35. Учні лишень сходяться до класу. Беруть сніданок з ящика - там пакетик молока, яблуко і ще щось+ водичка. Вчителька перевіряє, хто відсутній.

НІХТО не пише плани на півроку наперед. Плани показують на ТИЖДЕНЬ у понеділок зранку. Якщо ти не виконав план - ти продовжуєш над ним працювати (наприклад, не всі діти засвоїли множення двоцифрового числа на одноцифрове). Для них головне - це student's pace або ПОСТУП УЧНЯ.

Здають домашню роботу (практичне завдання) на перевірку. У класі є такий постер-таблиця, де відмічено, хто зробив домашнє завдання, а хто ні. Ті теми та цілі, які написані у тижневому плані виставлено на Focus Wall. Там є мета, ключові питання, і т.д.

На початку уроку пояснює домашнє завдання. Роздає кожному брошурку "Explore" та табличку, щоб заповнити. Для цього завдання відводиться два тижні. Домашнє завдання все у роздатковому варіанті. всі листочки з д/з учні ставлять у рюкзаки, які розміщені у спеціальній шафі на полицях.

Для привернення уваги використовує римівку 1,2,3 Look at me. Учні відразу відповідають 1,2 I like you.

У сусідній кімнаті іде урок, двері відчинені, все чути.

На уроці один учень встав і пішов до учительського компютера щось там відмітити.

9.50 Урок ще по людськи не почався ( в розумінні українського уроку)
Біля кожної парти тумбочка з шухлядами. Там учні тримають свої книжки і зошити. Деякі учні ходять по класу.
Вчителька шукає на компютері план уроку.

Далі в урок математики чомусь вклинилась література. Як пояснила вчителька згодом, щоб після обіду не залишатись на літературу (я не можу це назвати читанням, бо вони слухали художній твір у вчительчиному виконанні), вони трошки слухають читання зараз (на математиці)
Отже, вчителька перевірила, про що був розділ 3 (якоїсь-то там художньої книги). Всі почали відповідати хором. Вчителька ходила по класу, слухала, потім сказала 1,2,3 і учнів відповідали по одному, переказували прослухане. Далі вчителька, ходячи поміж рядами читала їм вголос розділ 4 цієї ж художньої книги. Учні просто слухали, бо не мали де слідкувати. (В цей час у сусідньому класі учні щось кричать хором). 
Прочитавши 1-2 абзаци вчителька зупиняється, а учні відразу знають, що вони говорять в парах. Вони повертаються одини до одного і кажуть "I came up with a picture in my head" (я уявив собі).. і кожен говорить своєму товаришу, що він уявив на основі почутого. 
Вчителька реагує підбадьорюючими фразами Oh, yes... Oh, nice...
Далі продовжує читати... Стоп... Закрийте очі... Уявіть, ви вдома в кріслі... Ким ви хочете бути? 
Скажіть про це своєму другу (знову розмова в парах)

Поки вчителька читає твір - кожен робить, що хоче. Після читання уривку іде обговорення. Одні учні активні, інші - не дуже. Перед тим, як учень самостійно говорить на клас, він це проговорює у парі. Перед кожною відповіддю іде фраза Talk to your neighbour. (поговори з сусідом). Далі вчителька бере до рук стаканчик, в якому деревяні стіки з написаними іменами учнів. Вибирає 4-5 учнів таким чином, щоб відповідали на питання по тексту твору.





 Нарешті прийшов час зайнятися таки математикою. Учні голосують за гру, в яку будуть грати. Всі проголосували за"Solu". Один з учнів роздає по колоді карт.  Королю, королеві, валету та тузу присвоюються кількість балів. Ця гра з картами полягає у тренуванні таблички множення. У грі приймають учать троє учнів. Двоє учнів беруть по карті та не дивлячись кладуть до чола. Ведучий дивиться на їхні числа і називає добуток. Учні дивляться одне на одного та називають своє число. Наприклад: ведучий каже 42. У одної учениці карта 7, у іншої 6. Вони дивляться на число навпроти і повинні назвати своє число. 

Вчителька підсідає до кожного столу, заохочує. Під час гри табличка множення для підлгядки може бути на столі. Ведучі міняються. За той час, поки діти грають, вчителька може сьорбнути кави...
В гру грають біля 10 хвилин. У класі шумно. І це нормальне явище.


Наступне завдання - заповнити табличку з прикладами. Оголошує час - 4 хвилини. АБСОЛЮТНО, ніяких криків та зауважень. Заохочує всіх словами Yes, good job! Wow, you've did it!!! І робить це вона таким тоном, що учень, який правильно помножив 5 на 6 відчуває, що він відкрив Америку. Взагалі, вчителька веде себе як подруга.
На уроці використовує різні римівки для привернення уваги.
Далі учні відкривають книжку і вчителька називає, який стіл швидше відкрив книжку. Далі невеличка дихальна вправа (Глибоко вдихніть -видихніть і так два рази) ізапитання "Готові вчитися?"
Пояснює матеріал на мультимедійній дошці. Спочатку учні читають хором мету I can find the product of multidigit factors) , потім своєму сусіду (це ніби мантра...Я можу знайти відповідь при множенні багатоцифрових чисел...)
Показує приклад 36х208=h хто памятає, що це - h? Прошепотіть своєму сусіду. 
Тепер придумайте задачу до цього прикладу. поки учні пишуть - вчителька ходить між рядами і каже "Використайте обгрунтування, щоб привязати математику до повсякденного життя. подумайте про ситуації, які описує це множення. 
І я хочу сказати, що не всі учні змогли придумати задачу під цей приклад. Проте, за допомогою стіків кілька учнів було опитано. Для опитування було обрано стіл. Учень з книжкою підходив, розказував свою задачу, всі учні могли бачити, бо  вчителька клала книжку на проектор, який показував все на екрані. Чому книжку? Бо в книжках у них є місце для запису розвязання. 

10.40 зайшов учень, який запізнився, але приніс записку від батьків.

Далі учні переглянули відеоурок. Під час перегляду сідають, хто де хоче, хто за партами, хто на підлогу. 
Потім множили 208 на 36. Хто розвязав - пише відповідь. Інші учні погоджуються/не погоджуються. До речі, на стіні є таблиця щонайменше з 4 способами множення. Учні використовують той, який їм зручніше. Так, вони множили у стовпчик та табличкою. Замість чорновиків у них білі дошечки та фломастери. Кожен має свою. 
 Далі розвязували задачу про те, що чоловік витрачав 271 долар на місяць за електроенергію, скільки за рік? Учні склали приклад, що 271 треба помножити на 12. Чому на 12? Бо в році 12 місяців.  Знову переглянули частинку відеоуроку, де пояснювали про bar diagram (стовпчикову діаграму). Про те, що можна  271 додати 12 разів. Але питання, чи зручно, наприклад додавати число 208 36 разів? Ні. Тому використовують множення.  Даіл вивчили про розподільний закон множення.і виконували багато вправ у спеціальному зошиті в клітинку. Не записували дату, а тільки номер розділу, наприклад 3.5 Самостійно вирішували задачу (простеньку) - Х економить щодня 18 центів. Якщо у році 365 днів, скільки Х зекономить до кінця року.  Умову задачі читали хором, потім ще раз кожен проговорив сусіду. (ЦЕ добре, бо так учень, напевно, краще усвідомлює і розуміє умову).

(Десь під час процесу вирішення прикладів зайшла на урок адміністратор. Посиділа хвилин 15, щось записала і пішла. На неї ніхто не звернув увагу, ніхто не вставав з нею вітатися і вчителька не давала їй ніяких планів).
Потім була фізкультхвилинка (трішки пострибали)
Далі учні ще вирішували кілька прикладів на множення. Рішали на дошечці, звіряли, а потім олівцем записували в зошиті повну відповідь. 
Далі була idependent work (самостійна робота -один приклад 615х41). Учні швидко множили і несли вчительці показувати. Якщо відповідь правильна - зошит залишався на столі. якщо ні - try again (спробуй знову). Так назбиралося кілька учнів, які неправильно зробили - вчителька взяла їх за окремий стіл та пояснювала їм знову. Інші учні робили додаткові вправи.
Ніхто нікуди не виходив. До речі, туалети знаходяться в класних кімнатах.

Аж в 11.45 урок нарешті завершився і учні пішли на музику. Після музики ланч а після ланчу знову на математиці вирішували приклади чотирма способами.

Кілька фото з класних кімнат Corbett elementary school.













 Як можна побачити - класи досить захаращені наочним матеріалом та дитячими роботами. Але магнітні дошки - на всіх стінах. Одна стіна присвячена якомусь предмету -мові чи математиці, чи природознавству.
Ще один килим але вже зі штатами Америки .
Добре, якби у нас такі продавалися з областями України. Хоча, я цікавилася такими килимами на lakeshore (мега крутий магазин для вчителів). Там є ще килими типу spot for everyone - це коли килим поділено на квадратики для кожного учня. Такі килими коштують 500 доларів.


Підручники, за якими навчаються учні.
До речі, ні в молодших ні в старших класах ніхто підручники не несе додому. Вони зберігаються у корзинці під стільцем. Кожен учень  має два комплекти підручників. Одним користується в школі, одним вдома.

А це інша школа Smithbridge Elementary School, яка знаходиться зразу біля моєї середньої школи і в якій працює друг мого вчителя-партнера Ryan Linton. Вже зараз вона такого вигляду (на мурал збиралися вчителі та організовували фандрайзингові акції).



На цьому відео ви можете побачити 6 хвилин уроку природознавства у 1 класі. Немає ніяких підручників. Діти на килимку у важно слухають, як вчителька розповідає їм про зміну пір року, показує малюнки у книжці та задає їм питання про те, скільки годин триває день влітку. На 1 хвилині ви можете побачити, яка величезна класна кімната. Звичайно, що тут помістяться всі осередки, які пропонує нам НУШ (але, на жаль, наші класні кімнати не такі)

1.45 вчителька говорить, що після ланчу вони будуть проводити експерименти, і вона має для них матеріали: апельсин, олівець та ліхтарик. На  питання "Як ви думаєте, що буде відображати апельсин?" всі діти піднімають руку, що відповісти. Одні кажуть: "Сонце", інші "Земля". "А може "Місяць"? Після ланчу ми це побачимо" - загадково каже вчителька. Замість того, щоб спитати "Добре?" вона каже "Окі-докі" і діти їй так само відповідають.
2.40 Вчителька каже про те, що вони дізналися багато матеріалу з книжки, але кожен має подумати про одну річ, яку вони дізналися з цієї книжки. Коли діти відразу почали тягнути  руки, вона їм сказала "Руки вниз... коли ваші руки вверх, мозок перестає думати". так пройшло півхвилини. Далі учні діляться своїми думками з партнером. На килимку учні повертаються один до одного, вчителька дає їм ключовий вираз для початку "Те, про що я дізнався, це...". І тут на уроці починається робочий шум. Це обмін думками. Їх вчать цьому з 1 класу.  Вчитель уважно слухала учнів і зробила зауваження "Що навчила вас саме ця книжка, а не постер, який є на стіні..." Обговорення триває знову... Щоб припинити обговорення, вчителька застосовує Attention getting technique (вчителі англійської зрозуміють, про що це). Вона починає рахувати від 5 до 1 і на цифрі 1 учні знають, що обговорення потрібно припинити. Тоді вчителька бере в руки стаканчик з паличками (у нас вони схожі на ті, що від морозива, а у них спеціально продаються для ручних виробів) і починає індивідуальне опитування. На кожній паличці написано імя учня. Я цей метод запозичила собі.  Його переваги: учні не знають, кого викличуть, це інтрига. Особливо мої учні підскакують, коли я витягаю палочки із стаканчика для роботи в парах або групах. Або  на уроках музики - хто з ким буде співати.
Отже, 4.55. вчителька обирає першу ученицю і просить сказати речення, починаючи "Я дізналася...." або "Книжка навчила мене..." Три учні відповідають, і просто поспостерігайте, як вчителька реагує на відповіді дітей, з якою інтонацією,ніби вони відкрили щось важливе. (Шурхіт, який чути на відео - це я "строчу" ручкою, щоб записати все, що побачила.)



А зараз ми подивимося, як відбувається урок математики у 1 класі.
Вчителька починає з навчання учнів запамятовувати групи і рахувати не поодинці, а групами.
Показує, що це те саме, що кубик (дайс). Перед новою групо перепитує, чи починають рахувати від одного, чи дивляться на групи? Опитує вибірково за паличками. Питає: Скільки бачив? Скільки бачив разом? Перепитує учнів: Ви згідні чи не згідні? Потім вчить їх бачити по різному: два і чотири, чотири і два, два, два і два.

Далі, у цьому відео вчителька грає з учнями у гру "Більше-менше".Вчителька загадує цифру. Використовуючи стік, називає імя учня, який повинен назвати цифру. Коли учень називає свою цифру (19), вчителька каже: "Моє число менше ніж 19" і закреслює на дошці всі цифри, які більше 19. Інша учениця називає 11. Вчителька каже: "Моє число більше за 11" і закреслює всі цифри, що менше 11. Учні візуально бачать, які числа менше, які більше. А яка велика радіть, коли учні відгадали цифру! Далі гру продовжує гру учень. Вчителька вчить за знаками називати "більше"-"менше" та візуально бачити, яку цифру не можна обирати казати (бо вона вже синього кольору). Поки вчителька пояснює, один з учнів підійшов до мене завязати шнурки. Ніхто його не сварив, що він не на місці і не приймає участь в уроці.

В цій частинці уроку учні повернулися на 45 градусів в інший куток класу і повторюють цифри до 20, співаючи. У пісні є питання "Що йде після 10?" і вони співають: 11, 12 і так до 20

Далі вони роблять руханку. Це частинка уроку математики, де учні рахують до 100 одночасно виконуючи рухи. Ця руханка мені дуже сподобалася, і я знайшла це відео і зараз використовую з своїми учнями на уроках англійської мови. Але наразі питання: чи рахують наші першачки вголос до 100 в якійсь цікавій формі?
А це вже відео, яке я знайшла в ютубі і використовую сама. дуже рекомендую взагалі серію відео цього виконавця.
Ще цікаво - що учні завжди промовляються фрази з державного  стандарту! Наприклад: порахувавши до 120 і назад десятками, учні промовляють I can count by tens (я вмію рахувати десятками). Ще ц класі є такий стенд, де вони відмічають, скільки вони днів у школі, заодно і рахують.
Після фізкультхвилинки діли перейшли до вивчення (чи то повторення) геометричних фігур. Тут і пісенька і показ фігур руками. наприклад, вони говорять про прямокутник, що він схожий на двері : коротке, довге, коротке, довге. Про квадрат вони кажуть: раз, два. три, чотири, сторони однакові. Хлопчикові, який правильно назвав ромб (дві назви на англійській мові diamond and rhombus), за пропозицією вчительки "Що треба сказати Джонатану?" учні кажуть "Дякую, Джонатан, супер робота!"  Чи звикли ми хвалити дітей за незначні звичайні відповіді?


Оце був урок математики у 1 класі.

У цьому відео вчителька 1 класу повторює з учнями літери алфавіту (використовуючи слова, які починаються на цю літеру та рухи) та читає HFW (high frequency words)  або найчастіше вживані слова англійської мови, але ті, які не можна декодувати (прочитати за літерами), а потрібно завчити (сфотографувати очима). У нашій програмі навчання англійської мови не передбачено цей порядок вивчення HFW.

Робота з літерою Gg на уроці. Сортування за звуками - г та дж. Хоч це їхня рідна мова, вони вивчають одну літеру тиждень щодня і роблять багато вправ, щоб запамятати її. Коли учні сортують картки, вчителька питає підтвердження у інших учнів, чи вони згідні з відповіддю. Також раз на тиждень вводяться 3-4 sight words, які практикуються по-різному. Дві вчительки у класі - це "bilingual aid". Дуже звертають увагу на рівень учнів. Учні працюють у групах - ті, які читають - окремо, ті які лиш називають літери - окремо. Коли планують роботу на наступний тиждень - чітко знають, який учень в якій групі і чим займається.


В цьому коротенькому відео ви можете побачити, як на уроці дві різні вчительки працюють з двома групами учнів, а інші групи працюють самостійно, а саме - слухають у навушниках, пишуть у прописах та ін. Одна з вчителів проводить guided reading а саме кероване читання. Група учнів 5 або 6 чоловік читають однакові художні книжечки. От яка зараз, вони хором проговорили назву книжечки. За 10 хвилин вони читають та обговорюють сторінку чи дві. Вчитель обовязково робить собі помітки про розуміння прочитаного та швидкість читання.


В той час групка учнів займається "читанням для задоволення" або independent reading. Як ми можемо побачити, насправді, учні - зто читає, хто дивиться малюнки, хто прос то розмовляє. Але всі вони знають, що 10 хвилин повинні провести біля книжки самостійно.


Коли тільки було започатковано курс на Едері для вчителів початкових класів, памятаєте, там було відео про навчання учнів рутин? В коментарях висловлювалися стосовно "тупості" інструкцій типу "підійти до крану, відкрутити кран, попити води, закрутити кран, піти на місце". До чого я веду?
У цьому 1 класі, який я спостерігала - 30 учнів. У них є навчальні осередки, в яких вони у своїй групі (5 учнів) проводять по 10 хвилин і за спеціальним сигналом йдуть до іншого осередку. З двома групами працюють вчителі. Інші 4 групи учнів-першокласників працюють самостійно: одна група пише прописи. І неважливо, що один учень напише 5 рядків літери, яка вивчається, а інший учень тільки рядок. Друга група, як я вже писала займається "independent reading", або те, що в НУШ назвали "читання для себе" (але його ніхто не проводить, з свого досвіду). У КОЖНОМУ класі є куточок з класною бібліотекою. Учні вільні читати в позах, яких їм зручно. Книжки дуже чітко структуровані за рівнями. Починається від книги з малюнками і одним словом на сторінці. Потім речення, потім два...



Третя група займається аудіюванням. За столиком  учнів чекає магнітофон, навушники, листок зі словами, які потрібно відпрацювати

Четверта група на планшетах грає в навчальні ігри у мобільних додатках.



Один вчитель проводить guided reading (те, що в НУШ назвали "кероване читання"). І знову ж таки, воно кардинально відрізняється від того, що роблять у нас. По перше, в цій школі величезна бібліотека з СТРУКТУРОВАНИМИ за РІВНЯМИ книгами. Під час керованого читання всі учні класу читають одну книгу. Для групки 6 учнів є 6 однакових книжечок. Поки учні з вчителем не вимосулють її (в смислі не обговорять вздовж і впоперек), не  ідуть далі. Далі - наступна художня книжечка.  Тут я мушу сказати, що так як читають у школі американські діти - я не бачила ніде. Я маю на увазі саму організацію читання у школі та її роль.
бібліотека з книгами за рівнями

 У цій початковій школі обовязково є раз на тиждень 45 хвилин урок у бібліотеці (поки два вчителі зайняті спільним плануванням на наступний тиждень). Діти сидять тут і слухають, як бібліотекар читає їм якесь оповідання та обговорюють його.


І остання, шоста група дітей теж працює з вчителем - над мовою. Це вчителька, яка називається co-teaching teacher. У неї так звана writing station. Вона проводить своє заняття 15 хвилин та іде в інший клас. У групі 3 учні. Вітається з кожним учнем. Вчить, щоб питалися у неї How are you? Разом читають мету:


Дуже сподобався вид діяльності, який поєднав у собі і мову і трішки математику.  На парті у вчительки відеречко з малесенькими предметами (назви яких починаються на ті літери, що вивчалися). Вчителька дістає предмет, учні називають його (наприклад sunflower - соняшник). Називають першу літеру, пишуть її на дошечці, витирають...Далі називають слово по складах, проплескують склади руками, проплескують склади рукою по плечу (tapping), називають кількість складів (3), кладуть цей предмет у коробочку з надписом "3", потім на білій дошечці записують цифру 3.

Хотіла собі придбати такий "чемоданчик" на Lakeshore. Ціна кусається - 200 доларів.

При роботі з літерами та словами у учнів є перед очима чіткий план.





Також на початку уроку чи циклу уроків учні бачуть свої outcomes - результати, яких повинні досягнути. Наприклад:


Коли я запитала у вчительки, як так, що діти майже самостійно працюють, без шуму, самі переходять з осередку в осередок - вчителька відповіла, що вона вчила їх цього  цілий вересень. От вам і рутини, над якими сміялися наші вчителі.

Ще кілька світлин з класних кімнат



Школа постачає все це, що у списку


Тут ви можете побачити пластикові конверти, в які закладються завдання, дитина пише фломастером, який потім витирається і передається іншій дитині. (я їх собі купила у доларовому магазині)


Тут можемо побачити "мету" уроку - Я вмію назвати крапку, знак питання та знак оклику. Або з математики: Я можу порахувати до 20 і написати відповідну цифру.


 Велика увага приділяється СТЕМ активностям з початкої ланки.

що споглядали і яким інструментом
 





Це було творче завдання - вдома зважити гарбуз, порахувати насінини, написати - чи він круглий чи овальний..





завдання для вивчення High Frequency words

Дуже зручні чарти для показу наочності.

математична стіна у класі


розклад на вівторок (одного класу)

Мовна стіна. Літери, sight words та для зацікавлення учнів, на яку літеру чиє імя починається.

правила класу

Чергові учні у класі - хто і за що відповідає. наприклад - за світло і воду (слідкувати. щоб виключали та закривали кран) відповідають Александро та Самюель.

так вивчають скелет - кожен має виготовити.



навчальні осередки - хто куди іде.

на дверях класу - Ласкаво просимо до 4 класу.

пакет, на якому позначено як діяти під час надзвичайної ситуації та сигнальні кольори. Наприклад, червоний колір - сигнал про те, що є поранені всередині і потрібна допомога. Синій колір - сигнал про те, що є лишній, неврахований учень

корисні фрази для пітримання розмови та аргументації.

стіна нових термінів

Математична стіна, де математичні терміни розміщені згідно алфавіту. Наприклад: А - addition -додавання, G - grater than  - більше ніж...

в кожній класній кімнаті такі шафки для учнівських речей (переважно рюкзачків)



Ось такий клас завеликий. То, звичайно, що тут можна розміщати осередки.


Що учень може робити (мета уроку): Я можу вирахувати пропущене число.



Учень пише тестичок. Чомусь окремо від інших учнів.

Учні пишуть тест. 
Під час написання тесту учні сидять по 4 за столом, проте кожен  відгороджений спеціальною папочкою, яка називається privacy shield. Це для того, щоб не мали спокуси списати.
До речі, хочу розказати, який тут був тест з англійської мови. Для мене він був "смішним". А тепер я розумію, що учням в цій школі дають посильні тести, такі, щоб дитина відчувала, що вона справилася. Отже, вчителі англійської зрозуміють про що я.
Учні вивчили 4 diagraphs: ch, sh, wh, th. На відмінну оцінку (А) потрібно виконати три завдання. Четверте завдання (додаткове) на А+. Отже, завдання:
1. Намальований кит (whale)/ Потрібно обвести кружечком th, ch, wh.
2. Намальована ванна.  Напишіть слово. (bath)
3. Виберіть правильне spelling для слова lash (промовляє це слово) з трьох слів - lath, lach, lash
4. (бонусне) : напишіть слово teacher. При цьому звертається увага тільки на написання "ch", і якщо ea написано неправильно, то не зараховується.
От і весь тест(ичок), бо інакше не скажеш.

Наступне завдання було з математики.
9-3 =
6+__=10
___+4=7
При цьому наголошує - використовувати ДВІ стратегії - пальці та малюнки (рахувати на пальцях або собі малювати кружечки, чи ще щось).
Оцінювання - якщо три правильних - то meet expectations - згідно очікувань. Ось так.
Поки учні вчили ці сполучення - у класі було 4 таких кутки. Вчителька називала слова, і учні бігали з кутка в куток в залежності від того, яке слово почули.

Тут мета з математики: Я можу пояснити відносини між додаванням та відніманням.

Мета: Я можу впізнавати диграфи та вживати їх для читання слів.




У кожного на парті алфавіт, табличка з цифрами до сто, набір геометричних фігур.



на дверях класної кімнати. Хто вчить та імена учнів. І ніхто не ображається на "мавпочок".



Це вже креативніші папки для протидії списуванню


Імена учнів - хто в якому осередку починає урок. Далі -ротація.

Опис дій щодня у даному осередку


з обох сторін від умивальника - двері до туалету. Так у кожній класній кімнаті.


4 клас
Урок у 4 класі, де класовод чоловік (на фото у кепці), який щойно повідомив своїм учням про вагітність своєї дружини, а потім вони обговорили похід та розпалювання вогнища.




Вчитель можу присісти біля парти, щоб послухати учнів

Вчитель - це чоловік у кепці, що присів біля дітей..



 Просто подивіться знову ж таки на класну кімнату.

Вчитель навчає як робити власне висловлювання -висновок. Назвати хоча б одну причину, чому буває виверження вулкану. Після відповіді одного з учнів перепитує, чи всі згідні з віповіддю. Цим самим заставляє бути уважним та слухати своїх однокласників. До речі, про вулкани - якщо про них вивчають на природознавстві - то про них будуть читати на читанні, писати на письмі, малювати на малюванні і робити макети на стем-уроці.


Урок ЧИТАННЯ у 4 класі.
Тут учні теж працюють на  різних станціях та через 15 хвилин міняються. За урок міняються 4 рази. Одна група на коврику читає книжки for pleasure, інша група теж на підлозі на лептопах.
Третя група працює над worksheets з іншою вчителькою. Четверта група з вчителем працює над читанням нових слів, вивчених на уроці science (допомагає з іспаномовними словами ). Одна учениця у тексті фломастером виділяє ці слова.
Книжка про процеси на поверхні Землі.

Цю книжечку читали на guided reading у 4 класі. Працює над важким текстом методом echo-reading.  Спочатку спитав учнів, як їм краще -самостійно читати - чи методом "ехо-читання". Діти обрали спосіб - повторювати за вчителем (ехо). Після опрацювання тексту дає учням листочок із завданням додому - скласти одне речення з словом earthquake (землетрус), щоб поділитися ним зі своїми товаришами на наступному уроці. Одна книжка опрацьовується 3-4 уроки.
     Відбулася ротація, прийшла наступна група. Книжка називається Hawaii Volcanoes National Park. Запитує: Які деталі можете розказати? Що таке summary? Потрібні деталі чи головна думка? Учні записують summary. Як я вже згадувала, -тема Earthquake (землетруси) вивчається на природознавстві - то ця ж тема вивчається на читанню, на письмі, на мистецтві.
Наступна група - текст про магму. Питання: Що ви у тексті підкреслили. як доказ відповіді? За стіком (памятаєте, я писала про те, що в кожного вчителя є палички "від морозива", де написані імена учнів) опитує учнів. Вчить вживати такі вирази як "Згідно з текстом" або "Згідно з автором", "Автор сказав..." (в зошиті знайшла запис - в цій школі є 700 учнів лиш 4 класу)
 Вчитель має спеціальний зошит, де робить помітки про успіхи учнів.



Записано коли читали, назву, рівень книги, помітки про швидкість читання та про розуміння тексту. Наприклад - в останньому рядочку ++ за розуміння та - за те що не ставив запитання.
Також у цього вчителя Раєна було актівіті, яке він проводив у одному класі 15 хвилин і йшов його проводити в інші класи паралельні. Це також writing (письмл). Учні мають навчитися писати question-based essay. На дошці чітко написаний план: як це вчити. 

 Зразок для написання. Разом читають зразок з дошки.


Завдання: на стіках написати conclusion (висновок). Вчителі по черзі підходять до однієї парти і пита.ть учнів, як вони працюють. Вчитель може сісти на парту біля учнів чи присісти біля парти. Учні відповідають, а один вчитель записує відповіді на проекторі, щоб на дошці було видно всі відповіді. На цьому ж уроці присутня студентка-практикантка з останнього курсу університету, яка або допомагає проводити уроки або проводить їх сама.
    У прикладі тексту, наведеному вище можна побачити, що учнів вчили давати відповідь на питання з цитуванням джерела інформації. Учні пишуть абзац, вчитель наголошує на те, що має бути початок, кінець, великі літери, пунктуація. На кінець 4 класу вимоги до письма - вміти написати висловлювання на 5 абзаців по 4-5 речень. Незалежно від типу висловлювання - над ним працюють місяць. Спочатку висловлювання за зразком вчаться писати всі разом. Наступного тижня аналогічне висловлювання у малих групах на постері. Третього тижня пишуть у парах, а вже на четвертий тиждень - індивідуально.Навчання звязному письму іде поступово від разом до індивідуально, від меншого до більшого. Якщо порівнювати з нашими уроками - у нас будь-які вправи на будь якому уроці виконуються індивідуально, ще й з притиском - не списувати одне від одного. У них навпаки, перед тим, як писати щось самостійно, учні багато тренують разом, обговорюючи та навчаючи одне одного.

У STEM лабораторії. Це кабінет природознавства. Але тут діти малюють також - як ви бачите - листочки, Сонце...
Це чудова стіна - де "казяки=маляки" маленьких учнів  не принижуються, а навпаки: Помилки - це процес навчання. Стіна називається "Прекрасні...упс..."




Урок природи у СТЕМ лабораторії Кори.

Хмари обовязково кожен "виготовляє", щоб краще зрозуміти,які вони...

У кабінеті у Кори є особливе крісло "blue chair". Там має право сидіти один учень протягом уроку. Сьогодні була розмова про воду:
"Де ми можемо знайти воду? Ми будемо робити дуже крутий проект.
Чому ми маємо карти? (показує на карту світу) яка це карта? (штату чи штатів, чи світу?)
Карта квадратна, але світ - це сфера. В якій країні ви живете? А наша гостя з України. Це багато миль звідси (показує на карті). Як називається цей блакитний простір? (це океан)."
Далі вона читає учням книжечку яка називається A cool drink of Water. (як я вже згадувала - у них немає підручників як таких - будь яка тема пізнається з художніх книжок).
Після прослуханої інформації - завдання: поверніться до свого партнера і скажіть, де ви можете знайти воду? (присідає біля кожного учня і слухає, що інші говорять - такий собі monitoring)
Далі вчителька каже: "Я чула багато крутих речей під час обговорення. Підніміть руку, якщо ви можете назвати одне місце, звідки можна взяти воду. Підніміть руку, якщо ви хочете поділитися інформацією. Далі дає кожному папірець. Діти працюють у невеликих групах - складають список місць, де можна знайти воду. Запитує: "У кого 5 слів - підніміть руку. У кого 10? У кого 11?
На дошці записує список, хвалить дітей за найдовший список.


 Лічилка для привернення уваги: 1,2,3, eyes on me. Учні мають відповісти 1,2 we got you.
Це уривки  з творчих робіт учнів по природознавству.




СТЕМ кабінет
Кілька слів про те, при університеті є коледж, де навчають вчителів початкових класів. У коледжі є бібліотека, де є все потрібне для практики. 








Та найбільше мене вразила "бібліотека" з роздатковим матеріалом, який можна взяти на урок.
готові матеріали до уроку


наприклад, на урок математики для вимірювання речей

на урок мови для розвитку звязного мовлення (магнітна дошка з фігурками героїв, щоб придумати розповідь)

Коли ви будете вивчати казку - не просто її читати, а мати змогу провести рольову гру з усіма аксесуарами. Після уроку просто вчасно портібно все повернути у бібліотеку назад.


2 коментарі:

  1. Маріанна, величезне ДЯКУЮ! Наступний рік у мене 1 клас НУШ... Весь час доводила колегам про суперважливість Щоденних 5, а мені відповідали: ось буде у тебе 1 клас, подивишся... Що ж, подивлюсь))) твоя стаття мене переконала, що систему НУШ врятує тільки системність її впровадження. Господи, відмахатися б від бюрократії!)))

    ВідповістиВидалити
  2. Американські вчителі працюють з "щоденні 5" та "щоденні 3"

    ВідповістиВидалити