НУШ. Як я цього року по новому викладала англійську мову у 1 класі.

В листопаді 2017 року я повернулася зі Сполучих Штатів зі стажування. Там я мала змогу відвідувати уроки в середній та початковій школі. Коли я почала проходити курси для вчителів початкових класів на Едері, та побачила відео про те, яким має бути навчальний простір та про те, якими активностями мають займатися діти - я зрозуміла, що наша НУШ - це американська школа. З навчальними осередками, з "щоденними пять", з незалежним читанням (independent reading) та керованим (guided reading). Звичайно, нашим класним кімнатам далеко до американських і за розміром і за оснащенням, проте, дещо можна зробити.


Мені було цікаво, як учнів навчають читати та писати англійською мовою, яка для них є рідною. Вчителі Smithbridge Elementary school поділилися зі мною навчальним планом, як вони вводять літери алфавіту та sight words (про які, до речі, у нашій програмі взагалі не згадується). Так, одній літері в американській школі присвячено тиждень навчання.


Саме таким чином я спробувала вводити літери у своєму першому класі. На кожного учня я виготовила комплект літер. Коли ми вивчаємо літери, кожен учень має змогу самостійно попрацювати з комплектом карток, як от, спарувати велику та малу літеру, посортувати окремо малі та великі літери, підняти літеру, коли я її називаю або викладати на парті коротенькі склади з вивчених літер. Також, на американських сайтах я знаходжу багато різних матеріалів, які роздруковую та даю учням на уроці. З Америки я привезла спеціальні пластикові конверти, в які закладаю worksheet з завданням, яке учні виконують фломастером поверх конверта. Деякі листки ламіную. Тоді учні за урок можуть виконувати кілька різних цікавих завдань, які передаються по колу через 5-10 хвилин (фломастер легко витирається з конверта, або ламінованої поверхні). Ось, наприклад на фото можна побачити, як учні вже 6 вересня виконують просте завдання на впізнавання англійської літери В. Знаходять і фломастером позначають її.


Також на одному з сайтів я прочитала, що дітям, які ще не вміють писати, добре давати можливість писати на піску ( солі, манці....). Для своїх першокласників я придбала лоточки, наповнила їх манкою та учні практикувалися відтворювати будь які літери для тренування дрібної моторики.


Також цікавим завданням на впізнавання вивченої літери є "лабіринт", яким потрібно пройти, закреслюючи певну літеру.


Тут можна побачити ці пластикові конверти.


Усне мовлення на вивчення лексики у нас відбувається на килимку. За допомогою мякої іграшки учні вітаються та відпрацьовують перші фрази What's your name? My name is...



Під час уроку граємо ми і в рухливі ігри. Гра "Впізнай літеру".



Нові слова краще вивчаються в процесі гри-змагання. Поки троє учнів грають, інші активно допомагають пригадати слова.



Види діяльності на уроці завжди треба часто змінювати. Тому, нові види завдань на закріплення вивченої літери.




Тема "Кольори" Кожен учень має комплект карток з кольорами. Коли вивчаємо слова на слух - всі активно працюють, піднімаючи відповідну картку.



Також з кольорами ми вивчили пісню "Yellow color, yellow color where are you? Here I am, here I am, how do you do?" Спочатку я роздавала учням кольори і співала заспів. Учні, у кого був відповідний колір співали разом відповідь.
Ось так ми вчили пісню-вітання. Тут можна побачити, що діти то є діти. Але в американські школі ніхто нікому не робить зауваження. То і я себе привчаю до того, що дітям на уроці має бути комфортно і весело.


А ось так ми вчили фрази-знайомства. З однією іграшкою... з різними іграшками...



Гра-руханка, яка допомагала нам краще запамятати кольори. "Step on the color"


Гра "Slap the word" при вивченні нової лексики. Учні грають по троє. Інші допомагають та вболівають.





Під час вивчення нової літери ми обовязково переглядаємо відео про неї та на першому уроці зафарбовуємо цю літеру.



Фізкультхвилинка - це такий собі іспит нервової системи. Правда, ви б уже робили зауваження? А в Америці їх не роблять. Намагалася не робити і я.


Під час перерви учні  з 2 класу теж приходять  пограти в навчальні ігри на килимку.

  Коли ми вивчали цифри до 10 то виконували такі завдання:
Порахуй і підбери червячка до яблучка. Кожен учень рахував вголос і підбирав до яблучка з цифрою відповідного червячка.






2. Порахуй і склади пазл.



 3. Порахуй і поклади в яблучко насінинки.



 4. Завдання "Підбери відповідність". До речі, такі завдання готують учнів до виконання письмових вправ за зразком. Учні вчаться аналізувати послідовність та робити висновок, який саме елемент буде йти наступним.




Обовязково використовуємо на уроці Playdough. Так, за його допомогою ми закріплювали літери.














Вивчаючи лексику до теми "Їжа" вивчали пісню "Джоні Джоні", підставляючи нові слова у кожен куплет.


 А це, вивчене на уроці, вдома демонструвала моя донька-першокласниця.

Так ми вивчали нову лексику  до теми "Тварини".

 А так ми її у грі закріплювали.
 Так за допомогою карток ми вивчали слова до пісні "Lions and cats" за GEt Set Go 1.
  А так ми цю пісню співали.


На уроках у нас є змога використовувати якнайбільше візуального матеріалу.


  У кожного учня 1 класу є папка-портфоліо, де увони складають виконані роботи.  У кожного свій темп роботи. Тому обсяг виконаних завдань - різний. За таким принципом працюють і в американській школі, яку я відвідала - за 10 хвилин учень виконує доступний йому обсяг роботи і далі переходить до іншого завдання.






Пальчикові герої-мавпенята з пісні "5 little mokeys jumping on the bed"/


А це було завдання - нагодувати песика кісточками-літерами, при цьому правильно назвавши їх звуки.


Наприкінці року кожен учень підготував (зафарбував) заготовки до лепбуку "Алфавіт".  Також у оформленні допомагали мами. На літо учні за допомогою цього лепбуку мали завдання - повторювати літери, які вони вивчили.















У 2 класі будемо робити лепбуки на різні інші теми, читати phonic books та просто весело вивчати англійську мову.

24 коментарі:

  1. Я в захваті. Читала і мріяла бути ученицею у Вашому класі. Дякую за Вашу роботу.

    ВідповістиВидалити
  2. Чудова робота! Дякую, що поділилися досвідом! Успіхів Вам та творчого натхнення!

    ВідповістиВидалити
  3. Просто чудово! Клас ділиться на підгрупи?

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую,що поділилися своїми напрацюваннями.Багато з цього використовую і я.щодо папок-портфоліо -ви їх тримаєте у себе в кабінеті?Дуже мені сподобались пластикові конверти,їх можна десь у нас придбати?Молодець.успіхів вам.У 2 кл писані літери будете вчити?

    ВідповістиВидалити
  5. Ви молодець! Чудова робота! Буду брати з Вас приклад!

    ВідповістиВидалити
  6. Яка величезна робота! Ви просто молодчина, успіхів і наснаги.

    ВідповістиВидалити
  7. Дікую за цікаві ідеї, я просто в захваті! Успіхів та творчої наснаги!

    ВідповістиВидалити
  8. Все супер,але ж це все пртребує багато часу

    ВідповістиВидалити
  9. Цікаві ідеї . Дещо собі теж візьму. Нарахувала 13 дітей. В більшому класі з 25 діток набагато важче втілити ігрові завдання. Тому у великих класах використовувала ігри, які є до е-таблиць,наприклад, New English Adventure.

    ВідповістиВидалити
  10. Дуже цікаво! Скористаюсь вашими порадами і досвідом у своїй роботі. Успіхів вам в подальшій роботі!

    ВідповістиВидалити
  11. Ви - молодець!!!! Мені все сподобалось!!! Чудові ігри, роздатковий матеріал, пісні, лепбук. Питаннячко: чий матеріал? (роздруківки букв, картинок, лепбуку) чи ви за власний кошт це робили? чи є зворотня допомога від батьків? Бо самій це нереально дорого. Ще раз скажу що ви МОЛОДЕЦЬ!! Успіхів вам у роботі!

    ВідповістиВидалити
  12. У вас є власний кабінет чи ви з усім цим бігаєте по школі бо на перерві потрібно чергувати в коридорі. Де все це зберігається, якщо у вас є лише стіл в учительській, який ви ділите з іншим вчителем? Дякую

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. ДЯкую за питання! Я щаслива тим, що маю власний кабінет, який зробила з нуля. У мене є велика підсобка, яку теж облаштувала, а у підсобці шафа на усю стіну довжиною. Про мій кабінет можна почитати тут https://mariannaklymchuk.blogspot.com/p/blog-page_7.html, правда, інформація вже пятирічної давнини. В мене навпаки, немає стола в учительській. Коли я на перерві чергую в коридорі - кабінет зачинений, або в ньому старші учні. Чесно, наразі не уявляю, як би я з цим усім бігала по школі. Тому я lucky to have my own space for working.

      Видалити
  13. Дайте, будь ласка, на якісь посилання на сайти. На яких ви підбераєте матеріал

    ВідповістиВидалити
  14. Сколько потрачено сил ,энергии, бессонных ночей и денег на все эти наглядные пособия!!! Это может оценить только учитель, который с вами в одной упряжке!!! Когда же правительство будет всем этим обеспечивать?! Идей у нас мног, но мало материальных возможностей!

    ВідповістиВидалити
  15. Добрий день
    Підкажіть, будь ласка, чи не вчать діти транскрипцію?

    ВідповістиВидалити